Известие

Collapse
No announcement yet.

147 JTD 8v - грешка с датчика за високо налягане

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Първоначално публикувано от acho_ Покажи съобщение
    ... щото Сашко не знае, ама дай да поспамим
    Не се сещаш кой, нали?

    Comment


    • #17
      Първоначално публикувано от Alex_26 Покажи съобщение
      Нормално, имаш един задръстен датчик. Нека философът ВО да ти каже кой и къде се намира
      В случая човека няма проблем с въпросните задръстени датчици, за които технически инвалидно-каръшката ти мисъл си мисли.
      И показанията са му наред, стига да знаеш какво показват.
      Ама ти си спецът, продължават със съветите и помощта.
      A20DTH ЖТД ама не баш
      1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
      Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

      Comment


      • #18
        Първоначално публикувано от Alex_26 Покажи съобщение
        Нормално, имаш един задръстен датчик. Нека философът ВО да ти каже кой и къде се намира
        MAP-а е и чистен и сменян със друг. Писал съм го още в първите постове.

        То и заглавието на темата го подсказва. Въпреки, че вече май трябва да го сменя на "ниско налягане". От единия дявол на другия, ама утре ще пиша, че стана тегава.

        Comment


        • #19
          Първоначално публикувано от 52outs Покажи съобщение
          MAP-а е и чистен и сменян със друг. Писал съм го още в първите постове.

          То и заглавието на темата го подсказва. Въпреки, че вече май трябва да го сменя на "ниско налягане". От единия дявол на другия, ама утре ще пиша, че стана тегава.
          Сега прочетох цялото по-горе отново. Ето това "Другия весел момент е с дебитомера. Компа постоянно му иска 1200, а той едва стига 400 реална стойност, и то в обороти и на високите предавки" не ми харесва. Това тябва да става само при рязко подаване на газ. Би ли написал номера на датчика на дебитомера? И тя няма как да изпуши - щом въздухът ти е малко (а той не е щом имаш налягане), то и горивото ти е малко. И затова чука. А с махнат дебитомер си в сервизен режим. Смени и филтъра

          Comment


          • #20
            Първоначално публикувано от Alex_26 Покажи съобщение
            Ето това "Другия весел момент е с дебитомера. Компа постоянно му иска 1200, а той едва стига 400 реална стойност, и то в обороти и на високите предавки" не ми харесва.
            И на мене никак не ми харесва, ама и никой не ме пита. Снощи сложих друг дебитомер от същата кола, същия мотор ама стойностите са си абсолютно същите като при стария. 4.2 - 4.3V и макс 420 - 430 единици въздух (замервам я с мултисканеку последните два пъти - това за единиците го казвам, понеже не ги помня).
            Та, харесвам, не харесвам, май положението с дебитомера така ще си остане.

            Как да е. Да развия малко темата.
            Покрай дебитомера викам да сменя направо и суперчаргера, дето така набива въпросната грешка. Нямаше същия и сложихме 2256. В магазина казаха, че стаа. И вечерта тестове. При дебитомера нищо. Ама турбото май даде разултат. Чукането уж изчезна, въпреки, че е рано да се празнува, щото сме още на пайп и много много не може да се разбере от фучащи и трещящи звуци, ама най-вероятно там е бил проблема.
            Старото още миналата седмица го бяхме сваляли и беше заподозряно в долни номера. Звуците най-вероятно са идвали от топлата перка. А пренадуването от поизметната плочка под геометрията, създава леко задържане и се вижда къде лопатките са се вкопавали.
            Надявам се.

            Снощи тестове с новото. Газ, и наби 0235. Купон
            Тоя път ниско налягане. Тръгва много късно и прави много голям лаг м/у предавките дори в обороти. От порядъка на 2-3 сек.
            Турбото даваше от 0.200 до 0.500 бара под исканите стойности.
            Днес свихме актуатора малко. Коригира се и не успя да влезе в сервизен режим. Лаговете се скъсика, но пак ги има. Тея м/у предавките най ме притесняват. Нямахме възможност да и пуснем диагностика. Ще я покарам така да видя дали ще влезе в сервизен и ще гледам да и пусна.
            Надявам се, че проблема е бил само в турбото и това ще успеем да го понастроим от актуатора поне прилично да се движи (по-добре от преди). Щото ми се струва, че тръгва да умира след 120-130, вместо тогава да се развърта.
            Но не се сещам къде вече да търся неизправности.

            Не знам и какво поведение би трябвало да показва подобна турбина на такъв мотор. Досещам се, че няма как да няма лагове, тъй като значително е по-голяма и по-мудна. Но все си мисля, че трябваше да върви с една идея по-добре. Особенно на високите предавки. Все пак не съм на заводска електроника и някой си, някога е изкарал 140 коня от тая кола. Би следвало да ги е искарал с гориво, а не само с въздух. А, и преди да се счупи си вървеше точно като за 140 коня кола. Доста прилично.

            Comment


            • #21
              140 коня -> само с гориво и промяна режима на турбото. не вярвам да са сменяли друго, изкиза скъпо.
              Колкото до турбото ти - щом лопатките са надирали от горещата страна е лощо. Сложи си оригиналния софтуер и си оправи колата

              Comment


              • #22
                Първоначално публикувано от Alex_26 Покажи съобщение
                140 коня -> само с гориво и промяна режима на турбото. не вярвам да са сменяли друго, изкиза скъпо.
                Колкото до турбото ти - щом лопатките са надирали от горещата страна е лощо. Сложи си оригиналния софтуер и си оправи колата
                Кое да излиза скъпо. Колата е 115 коня сток. Не е чудо, да и изкарат 25 коня с ремап.
                С олигиналния софтуеир ще я развърти тая турбина като я настъпя ся в началото на юни, някъде около коледа ще и дойде буста през комина. Тя с тос неще пък камоли със токовата карта.

                Вече не влиза в сервизен. Върви поносимо. Ама все си мисля, че нещо не е наред. И не знам кви датчици и кви п*тки майни да и гледам. Замерих я тази вечер и е станала по-бавна от преди. А все си мисля, че не трябваше да е така. Ама едни 20тина коня и бягат през повечето време от 0-160.
                Може би трябва още веднъж да се заиграя с актуатора. Не сме и пускали диагностика и не знаем кви налягания прави след промяната. Може от там да е цялата драма. Все пак актуатора и е бил настроен за съвсем друг мотор.
                Ама тея лагове между предавките много зацапват пейзажа. А трябва да и дава гориво тоя мап. Кво иска повече.

                ПП: колата все още не ще да изпушва. Преди да сменим мотора си поизпушваше. След ремонта неще
                Last edited by 52outs; d.m.y г., 03:09.

                Comment


                • #23
                  Първоначално публикувано от 52outs Покажи съобщение
                  Може би трябва още веднъж да се заиграя с актуатора.
                  Това ти е проблема още от началото, заедно с проблемна турбина по принцип.
                  И показанието на дебитомера ти е наред, както ти казах.
                  Мани го тоя технически инвалид-карък, който ти дава малоумни съвети и не му харесвали параметрите. Като не знае какво трябва да излиза, нормално е да не му харесват.
                  A20DTH ЖТД ама не баш
                  1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                  Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                  Comment


                  • #24
                    Първоначално публикувано от BO Покажи съобщение
                    Това ти е проблема още от началото, заедно с проблемна турбина по принцип.
                    И показанието на дебитомера ти е наред, както ти казах.
                    Мани го тоя технически инвалид-карък, който ти дава малоумни съвети и не му харесвали параметрите. Като не знае какво трябва да излиза, нормално е да не му харесват.
                    Ако е това е лесно решим. Ама ме плашат дюзите. Да не са заминали всичките. Като бях счупил мотора и бях сипал здраво една добавка и ся ще е много весело да пикаят в новия мотор и на целия пейзаж

                    Comment


                    • #25
                      Първоначално публикувано от 52outs Покажи съобщение
                      Ако е това е лесно решим. Ама ме плашат дюзите. Да не са заминали всичките. Като бях счупил мотора и бях сипал здраво една добавка и ся ще е много весело да пикаят в новия мотор и на целия пейзаж
                      Проблема с чукането е силно вероятно да е от дюза, а не, че нямало гориво, както техническия инвалид-карък се изказва.
                      Но пък казваш, че били проверени.
                      Най-добре да ги тестваш на истински стенд и да видиш дали наистина са наред, защото ако човекът, който ги е гледал е казал на "око" или чрез диагностика както са монтирани на колата, че са добре, то не лежи на това.
                      A20DTH ЖТД ама не баш
                      1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                      Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                      Comment


                      • #26
                        Първоначално публикувано от BO Покажи съобщение
                        Проблема с чукането е силно вероятно да е от дюза, а не, че нямало гориво, както техническия инвалид-карък се изказва.
                        Но пък казваш, че били проверени.
                        Най-добре да ги тестваш на истински стенд и да видиш дали наистина са наред, защото ако човекът, който ги е гледал е казал на "око" или чрез диагностика както са монтирани на колата, че са добре, то не лежи на това.
                        Човека ги замери свалени. Човека ми взе 60лв, понеже са специални тея на алфите и каза че са перфектни и четерите. След това отворихме мотора и като видяхме стопеното бутало, пак при него. И като го питахме дали е сигурен в дюзите и че има стопено бутало се стигна до "хънта, мънта, той можел само някои неща да им гледа, трябвало да ги пратим във варна да ги гледат под микроскоп и теста е 30лв на дюза."
                        Така приключи историята с дюзите. Единствено там където беше стопения цилиндър, я замених с друга втора употреба, от мотора който купих.

                        Ейсега реших да направя един тест. И резултата не беше много готин.
                        Изключвах електрониката на буксите една по една.

                        1ви цил. Изкл. - работи гадно на 3 цилиндъра
                        2ри цил. Изкл - гасне от воле
                        3ти цил. Изкл - работи гадно на три цилиндъра
                        4ти цил. Изкл. - гасне от воле

                        Comment


                        • #27
                          Колега айде да правим разлика между суперчарджер и турбокомпресор. Иначе писано как се настройва актуатура на променливата геометрия има колкото искаш.
                          Alfa Romeo 155 2,5 TD 12.1994 recicled
                          Alfa Romeo 156 2,4 JTD SW 04.2003 EX
                          Peugeot 508 RXH 02.2013

                          Comment


                          • #28
                            Тъй. Днес направих теста с обратната нафта.
                            Два теста. Едниния в работна температура, за втория малко поистина, а не ми се занимаваше да я стоплям пак.

                            Ето ги и резултатите.

                            Тест I - 92°C+ (5 мин.)
                            1 - 43 ml | 1 - 8.6 ml/min
                            2 - 46 ml | 2 - 9.2 ml/min
                            3 - 47 ml | 3 - 9.4 ml/min
                            4 - 39 ml | 4 - 7.8 ml/min


                            Тест II - ~70°C (5 мин)
                            1 - 37 ml | 1 - 7.4 ml/min
                            2 - 39 ml | 2 - 7.8 ml/min
                            3 - 39 ml | 3 - 7.8 ml/min
                            4 - 33 ml | 4 - 6.6 ml/min

                            Comment


                            • #29
                              Хайде Майстор Во, дайнови идеи. Дюзите са в ред, ама картата не е в ред. И дебитомерът до какви стойности трябва да стигне като волтаж? Моят стига 4.51

                              Comment


                              • #30
                                Първоначално публикувано от 52outs Покажи съобщение
                                Тъй. Днес направих теста с обратната нафта.
                                Два теста. Едниния в работна температура, за втория малко поистина, а не ми се занимаваше да я стоплям пак.

                                Ето ги и резултатите.

                                Тест I - 92°C+ (5 мин.)
                                1 - 43 ml | 1 - 8.6 ml/min
                                2 - 46 ml | 2 - 9.2 ml/min
                                3 - 47 ml | 3 - 9.4 ml/min
                                4 - 39 ml | 4 - 7.8 ml/min


                                Тест II - ~70°C (5 мин)
                                1 - 37 ml | 1 - 7.4 ml/min
                                2 - 39 ml | 2 - 7.8 ml/min
                                3 - 39 ml | 3 - 7.8 ml/min
                                4 - 33 ml | 4 - 6.6 ml/min
                                Само да вметна че този тест не гарантира изправността на дюзите .
                                Alfa Romeo 156 2.4JTD , 156 SW 2.4 JTD ,156 SW 1.9 JTD , 156 SW 1.9 JTD Q4 ,147 1.9 JTD

                                Comment

                                Working...
                                X